2014. február 13.

Gesztenyekocka tükörglazúrral





Egy nagyon egyszerű édességet is ünnepivé varázsolhatunk ezzel a csodás, tükörfényű csokiglazúrral.

Hozzávalók 22 x 22 cm-es tepsihez

A kakaós réteghez
25 dkg darált háztartási keksz
12,5 dkg vaj
12,5 dkg porcukor
2 dkg kakaópor
2 evőkanál rum
1 dl tej

A gesztenyés réteghez
50 dkg gesztenyepüré
10 dkg darált háztartási keksz
3 dkg porcukor
10 dkg vaj
2 evőkanál rum

A csokiglazúrhoz Csokipari receptje alapján
1,2 dl víz
15 dkg porcukor
5 dkg kakaópor
1 dl tejszín
7 g zselatin (30 ml vízben)

A glazúrt készítjük el először. A zselatint beáztatjuk 30 ml hideg vízbe. A vizet, a porcukrot, a kakaót és a tejszínt folyamatosan kevergetve felforraljuk, majd 4-5 percig lassú tűzön gyöngyöztetjük. A tűzről levéve kicsit pihentetjük, hogy hűljön (kb. 10 perc). Ezután beleöntjük a zselatint, elkeverjük. Leszűrjük és félretesszük, időnként átkeverjük, hogy ne képződjön hártya a tetején.
A kakaós és a gesztenyés réteg hozzávalóit külön-külön összegyúrjuk. Sütőpapírt terítünk a tepsi aljába, és először a kakaós, majd a gesztenyés masszát nyomkodjuk bele.
Mire ezzel elkészülünk, a glazúr hőmérséklete éppen megfelelő lesz. Ráöntjük a süteményre, ha szükséges elsimítjuk és bő egy órát hűtőben tartjuk.
2 x 2 cm-es kockákra vágjuk a süteményt, esetleg egy szem cukorgyönggyel díszítjük.

14 megjegyzés:

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon szépek és a recept is tökéletes. Mentem is a receptet, muszáj elkészítenem, köszönöm:))

ILDIKO írta...

Szia Citromhab!
A zselatinod az por?..es 30ml hidegvizbe valo aztatas utan a folyadekkal egyutt teszed hozza a langyos felfozott kakaomasszahoz?Nekem zselatin lapom van.Ha ezt beztatom szukseges ez a 30ml folyadek?
Koszi elore is a tanacsodat! Szia: ILDIKO

Citromhab írta...

Mónika, köszönöm!

Ildikó, én porzselatint használtam, az eredeti receptben lap van, szerintem nagyjából mindegy.
Az áztatás után (ez mindenképpen kell) a folyadékkal együtt öntöttem a csokis részhez.

Blogkonyha írta...

Már a Fb.-on is megcsodáltam ezt a glazúrt. Vittem is kipróbálni... :o)

ILDIKO írta...

Koszonom a valaszod!Kellemes hetveget es tovabbi finom sutogetest! Szia! ILDIKO

g.eva írta...

Kedves Citromhab!
Tudom, hogy a csokiglazúr receptjét
Csokipari-tól vetted át, mégis
Tőled szeretném megkérdezni, hogy miért nem lehet kerek dkg-ra kerekíteni a hozzávalók mennyiségét.
Lehet, hogy csak én vagyok maradi, de
nekem csak dkg-ot mérő mérlegem van.
2 grammot kivenni 5 dkg kakaóból, hát
szerintem szinte lehetetlen. A tejszín legkisebb kiszerelése is 2 dl
ebből is hogyan vegyek ki 105 ml-t,
hogy meg legyen a 95 ml.
Olvastam már 17,5 dkg hozzávalót is
(másik receptnél) és vígan beletettem a 18 dkg-ot és semmi baja sem lett. Azt azér tudom, hogy a jó csokimáznál fontosak az
arányok, na de ennyire???

Citromhab írta...

Éva, ha összehasonlítod az eredeti receptet és a nálam lévőt, látod, hogy megfeleztem a mennyiséget, mert a teljes adag sok erre a sütire (akkor jöttem rá, amikor már elkészítettem). Én nem akartam az arányokon változtatni, de természetesen nem történik semmi, ha kerekíted a mennyiségeket, bár a zselatinnal azért óvatosan bánj. Ha kevesebbet teszel belőle, nem dermed meg a glazúr, ha pedig sokat, kellemetlen utóíze lehet.

g.eva írta...

Köszönöm a válaszodat! Biztosan kipróbálom ezt a tükrös csokimázat.

Unknown írta...

Azt mondjatok mar el nekem ki a jo fene csinal 22 cm-s tepsibe sutit???????)))))))))) ez micsoda baki!)

Citromhab írta...

Nem baki. Ez egy elég tömény édesség, apró kockákra vágva éppen elég belőle egy-egy falatka. Egyébként csak döntés kérdése és egy egyszerű számolással lehet belőle dupla mennyiséget is készíteni:-)

Lujjza írta...

Megcsináltam dupla adagban! Pontosan ilyen szép lett mint a képen, és mind el is fogyott! :) Köszönöm a receptet! :)

Citromhab írta...

Lujza, ennek nagyon örülök:-)

Henriett Alexander írta...

Kedves Citromhab!
Én csupán egy kérdéssel fordulnék hozzád. Ha fehér tükör glazúrt szeretnék, akkor azt lehet fehér csokiból készíteni? Nem befolyásolja a porcukor, hogy esetleg szét folyik?
Nem tudom, hogy érted e mire gondolok, de a lényeg, a fehér glazúr, amit színezni lehet. :)

Citromhab írta...

Értem, mire gondolsz.
Ha fehér glazúrban gondolkodsz, szerintem nem kell bele a fehér csokoládé, inkább adj hozzá plusz porcukrot a kakaó mennyiségének megfelelően. Ami egyben tartja ezt az egészet, az úgyis a zselatin, a "fehér" csokitól pedig sárgás színt kapna a glazúr.